jueves, 25 de julio de 2013

POESÍAS POPULARS



Posiblemen toman a forma autual n'o sieglo XIX


Amadrugan
Poesía popular de Graus

A llebantá-se que biene l’aurora,
que los muixóns ya están rebolotián,
ya sale’l sol dán brincos por las Forcas
y ya rebota’n la Peña el Morral.

Amadrugan, drugan, drugan
los conejos en Soláns,
a baixá las baixadetas
camino de los Botalls.
Amadruga, druga, druga
amadruga repatán,
a buscá a la repatana
que la fiesta ya ba a empezá.

Tra-liro-lán, que las ubas son berdes
y que muy pronto ya madurarán
liróls y figas, almendras y nuezes
tiene mi agüelo en la biña d’Esguarz.

Amadrugan, drugan, drugan
amadrugan los zagáls,
a cogé-sen las zirezas
que maduran pa San Juan.
Amadruga, druga, druga
amadruga el sacristán,
que dispués del rosario l’Aurora
tiene que ísene a bendimiá.


Romance de Marichuana
Bersión de Alquezra

De los altos Pirineos
m'en baché ta tierra plana
pa ver un amor que tiengo
que se llama Marichuana.

Ye una moza rolliza
güellos negros, nariz chata,
tiene más juerza que un guey
y más ancas que una vaca.

En a pocha de o gamboy
t'he bachato unas manzanas
pa que tu veigas l'amor
que te tengo, Marichuana.

Juntaremos o bodoño
y toda la parentalla
y as alhajas que yo tiengo
te las diré en dos palabras:

Tengo una sartén sin coda
y una olla desansata
y os espedos p'asar
yo me los faré de caña.
Yo me los faré de bucho
os tenedós y as cucharas
y a rueca con o fuso
pa filar en as vilatas.

Ya mos claman ta la ilesia
nos dijón cuatro palabras,
me preguntó iñor retor
si quereba a Marichuana.

Le dije: siñor retor,
a pregunta ye escusata;
¿no sabe que yo la sigo
como lo buco a la crapa?

Y cuando le dije que sí
se me caeban las babas
por as mis barbas t'abajo
como si ese comíu brasca.

Ya nos claman ta cenar
y nos dión carne de crapa
qu'en afincando yo os diens
toda se me acorrucaba.

Y tamién comiemos cols
con güena ensundia adobata
y a la mitá de cenar
mandón a tocar la gaita.

Dimpués bailemos od dos
yo y querita Marichuana
y bien fartos de brincar
nos en juimos ta la cama.

Esnudandome le dije
m'estirazase las calzas
y quereba y no quereba:
todo se golveban trazas.

No hay comentarios:

Publicar un comentario