viernes, 12 de julio de 2013

LUISÓN DE FIERRO, POESÍAS RIBAGORZANAS

Llibré de Graus de 1956

Ribagorzano de Graus.


En la fragua treballán

Cuan estoi en el taller
y en la fragua treballán
mientras se calenta el fierro
a bezes estoi pensán
en tantas cosas bibidas
que m'acordo de zagal

Nombres, de muchas casas
de personas, que no están
de familias anteras
que ban tenir que emigrar
buscan-se modo de bida,
en cualquier otro llugar

Muchos, chen ben senzilla
otros, de capazidá,
ñ'aeba anda bagamundos
y otros, de gran capital
M'acordo cuasi de toz,
en la fragua treballán

Ñ'aeba, motes graziosos
otros, millor é no abllar
pero entre unos y otros
formaban toz el llugar
Me acordo cuasi de toz,
en la fragua treballán

Ñ'hai, que bienen en agosto
otros, ya no bendrán,
ñ'hai que bienen pa la fiesta
y mientras biban lo farán
pos se guardan ixos dias
como reliquia ben gran

A toz, les guardo cariño
fuesen chicoz, fuesen grans
si los posase en una llista
en llenaría un misal,
y si alguno me se olbida
ya me puede perdonar.
M'acordo cuasi de toz,
en la fragua treballán


Asomau al mirador

Un domingo que llobeba
y estaba aburriu del tó,
sin ganas de leyer
ni beyer tilibisión

Me ba estar más de dos oras
asomau al mirador
miranme otros tejaus
llenos de miradors
con muchos bentnals
entre grans y chicoz

Asinas m'iba mirán
me se representaban carotas
de mui estrañas feguras
y se cambiaban de repente
ubrín y zerrán los ojos
mientras caeban las gotas

Beyeba caras desencajadas
y muy ubiertas las bocas,
me paezeba sentir llamentos
y anda gritos d'olocausto
aquel panorama me paezeba
el "Guernica de Picasso"

A bezes, caras allegres
llenas de risotadas,
que paezeban payasos
y en las mudas carcajadas
se les podeba beyer
el "galé" de la garganta

En ixa bisión de silenzio
solo el que la llubia feba,
con los tejaus reluzientes
y el fumo de las chimineras
iban pasán sin dir nada
otras feguras nuebas

Tomaban bida real
una muller que tendeba
una jabla de conejos
unos faixos de yerba
unos críos que chugaban
y un gato que correba

Cuatro gurrions s'asomaban
la cabeza por las tejas
y paeze que la gozaban
muixanse en la canalera

Cuan me miraba la calle
to lo beyeba al rebés,
con los batiaguas ubiertos
dos biejas iban a misa
tapanse la cabeza
y muixanse los peus

Un cocho escotolaba
secanse la muixadura
dos misaches charraban
en el branquil d'una puerta
y las gotas a los balsons
los llenaban de bambolletas

Con otros ojos se beyen
las cosas dende ixa altura
asin yo esperimentaba
cuan to ixo me miraba
pos, los pobllemas de la bida...
me penso, me s'olbidaban

Se m'iba pasán el tiempo
cuasi sin dar-me cuenta
ya m'estaban asperán
con la comida en la mesa

Se me ba desfer l'echizo
y ba tornar a ser yo
dimpués de pasar-me dos oras,
asomau al mirador.

No hay comentarios:

Publicar un comentario